Marta Kosakowska 13 lutego 2016 15:18
1/8
Barbie
Copyright @East News
1/8

Firma Mattel wypuściła na rynek nową, zrewolucjonizowaną linię lalek Barbie. Czy różnią się one od dotychczasowych zabawek tej firmy? Najsłynniejsze lalki świata zyskały nowy wizerunek. W najnowszej kolekcji znalazły się modele o nowych sylwetkach i rozmiarach. Nowe lalki mają figury bliższe realistycznym kobietom. Idealnie szczupła talia, przesadnie długie nogi i obfity biust - czyli cechy ikoniczne najbardziej znanej lalki na świecie - mają przestać stanowić jedyny możliwy wzorzec kobiecej urody. Na rynek trafiły zabawki w trzech nowych wariantach - wysokim, krągłym i filigranowym. Ponadto pojawiły się również lalki o nowych odcieniach skóry, fryzurach i strojach. Tym samym firma próbuje zerwać z idealistycznym obrazem białej kobiety o nierealistycznej figurze i blond włosach. Oto najnowsza kolekcja lalek Barbie. Czy nowy projekt firmy Mattel zwiastuje rewolucję kulturową?

Polecamy: Genialna sesja topowych modelek w Vogue'u. Jako Barbie pozowała nawet Frąckowiak.

2/8
Barbie
Copyright @East News
2/8

Wymyślona przez firmę Mattel lalka Barbie, która od lat nosi miano kultowej, do tej pory charakteryzowała się nierzeczywistymi wymiarami. Gdyby była prawdziwą kobietą, miałaby 180 cm wzrostu przy wadze 50 kg. Jej wymiary wynosiłyby: 81 cm w biuście, 40 cm w talii oraz 73 cm w biodrach. Taki obraz obraz kobiety od lat był nieosiągalnym ideałem, który w popkulturze zyskał pozycję ikony. Wylansowany przez firmę Mattel ideał kobiecości wielokrotnie był potępiany przez psychologów i lekarzy za propagowanie nadmiernej szczupłości wśród młodych dziewcząt.

 

Polecamy: Powstanie film o lalce Barbie i jej twórczyni. "Spędziłam życie od piersi do piersi".

3/8
Barbie
Copyright @East News
3/8

- Wierzymy, że mamy taki obowiązek wobec dziewczynek i ich rodziców - musimy odzwierciedlać bardziej zróżnicowane kanony piękna. Dziewczynki od zawsze mogły wybierać swoje własne Barbie - przez 180 zawodów i inspirujących ról po niezliczone stroje i akcesoria. Cieszymy się, że teraz dosłownie zmieniamy twarz naszej firmy. Te nowe lalki reprezentują linię, która lepiej odzwierciedla prawdziwy świat, jaki widzą dziewczynki. Różnorodność kształtów ciała, odcieni skóry i stylów pozwolą im znaleźć lalkę, która do nich przemówi - uzasadniła nowy pomysł firmy Mattel Evelyn Mazzocco, starsza wiceprezeska i główna globalna dyrektorka Barbie.
 

Polecamy: Genialna sesja topowych modelek w Vogue'u. Jako Barbie pozowała nawet Frąckowiak.

4/8
Barbie
Copyright @East News
4/8

W najnowszej linii lalek Barbie, którą nazwano "Fashionistas" pojawiły się 33 lalki o 30 różnych kolorach włosów, 24 fryzurach, 22 kolorach oczu, 14 kształtach twarzy, 7 kolorach skóry i 4 typach figur. Dzięki tej różnorodności nowa kolekcja pełniej obrazuje różne typy kobiecej urody oraz jest bliższa rzeczywistości.
 

Polecamy: Genialna sesja topowych modelek w Vogue'u. Jako Barbie pozowała nawet Frąckowiak.

5/8
Barbie
Copyright @East News
5/8

W najnowszej kolekcji nie brakuje lalek o pełnych biodrach i bardzo kobiecych figurach.

6/8
Barbie
Copyright @East News
6/8

Producenci chcą, by nowe lalki były bliższe prawdzie o kobiecej urodzie. Marzą o "odczarowaniu" złego wizerunku lalki Barbie, lansującej jedynie wysokie, szczupłe kobiety o długich blond włosach.

7/8
Barbie
Copyright @East News
7/8

Czy nowe lalki spotkają się z sympatią dziewczynek na całym świecie?

8/8
Barbie
Copyright @East News
8/8

Kolekcja „Fashionistas" to pewnego rodzaju rewolucja w świecie popkultury. Czy przyniesie ona oczekiwane efekty?

TAGI #Barbie

Wideo

Tym samochodem pojedziesz do pracy i na piknik

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Gwiazdami nowego numeru są: Paulina Krupińska, Kamila Szczawińska i Karolina Malinowska. Zobacz, co jeszcze w nowej VIVIE!