Zobaczcie, jak moda wykracza poza pokolenia!
Sabina Zięba
•
30 sierpnia 2018 15:30
Kolekcje tworzone przez dom mody Helmut Lang za każdym razem urzekają oszczędnymi w formie monochromatycznymi ubraniami, które doskonale wpasowują się zarówno w dzienne, jak i wieczorowe zestawy. Ponadczasowe stylizacje według zasad klasycznej elegancji cieszą się dużą popularnością, a przez to marka nie zaskakiwała swoimi pomysłami. Aż do tej pory!
Światło dzienne ujrzała właśnie kampania The Women of Wales, do której brand zatrudnił... grupę starszych, walijskich kobiet. W ten sposób pragnęli podkreślić, że moda nie poddaje się pokoleniowym stereotypom.
Fotografka Alexandra Leese w wywiadzie dla The Independent powiedziała: „Chciałam celebrować kobiety w wieku często pomijanym w mediach głównego nurtu. Ważne było, aby pokazać, że styl i pasja nie są zarezerwowane dla młodych ludzi. (...) Chcieliśmy znaleźć kobiety z historią do opowiedzenia, która zainspiruje ludzi i wywoła uśmiech na ich twarzach. Zdałam sobie sprawę, że robienie zdjęć prawdziwym ludziom i pokazywanie ich historii i kultury w sposób inspirujący i pozytywny było czymś, co naprawdę robi wrażenie na widzach. Walia wydawała się idealnym wyborem, ponieważ Luke, reżyser i Charlotte, stylistka i reżyserka castingu, mają walijskie korzenie. Walia to piękne miejsce z bogatą, ale niedocenianą kulturą. Pomyślałam, że zasługuje na trochę więcej medialnego czasu”.
Zobaczcie te niezwykłe ujęcia w naszej galerii! Podoba Wam się taki pomysł prezentacji kolekcji na jesień i zimę tego roku?
1/11
Copyright @Instagram
1/11
78-letnia Gillian prezentowała skórzane, „ostrzejsze” elementy kolekcji.
2/11
Copyright @Instagram
2/11
Kobiety demonstrowały nie tylko ubrania, ale również wytworną biżuterię.
3/11
Copyright @Instagram
3/11
Wśród modelek znalazła się 86-letni Dilys Price, do której obecnie należy niebagatelny rekord - jest najstarszą spadochroniarką na świecie.
4/11
Copyright @Instagram
4/11
Pochodząca z RPA 66-letnia Puleng poznała swojego męża w latach 70., ale niestety stracili ze sobą kontakt po tym jak wróciła do ojczyzny. Odnaleźli się dopiero 6 lat temu i zamieszkali w Merthyr w Walii.
5/11
Copyright @Instagram
5/11
Bohaterką sesji została także 86-letnia emerytowana dyrektorka zakładu pogrzebowego, Margaret.
6/11
Copyright @Instagram
6/11
Do kampanii dołączyła matka w średnim wieku ze swoim synem, by zaprezentować skórzane płaszcze, garnitury, sztuczne futra i dresy.
7/11
Copyright @Instagram
7/11
Na twarzach modelek doskonale widać upływ czasu.
8/11
Copyright @Instagram
8/11
Do sesji załapał się nawet pies Dilys.
9/11
Copyright @Instagram
9/11
Motto Dilys Price brzmi: „Rób to, co chcesz i nie bój się”.
10/11
Copyright @Instagram
10/11
Po kampaniach również innych marek widać, że sztruks w tym sezonie powraca do łask.
11/11
Copyright @Instagram
11/11
Zdjęcia ukazują prawdziwe kobiety, a na Instagramie marki można znaleźć filmiki, na których opowiadają one o swoim życiu.
sabina.zieba@burdamedia.pl