Marcin Brzeziński 21 marca 2017 18:45
1/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
1/13

Wielkie domy mody starają się odnaleźć w świecie mediów społecznościowych. Chanel i Comme des Garçons wypuścili na przykład zestawy własnych emotikonów. Marka Gucci poszła jeszcze dalej. Najnowszą kolekcję zegarków tego włoskiego domu mody zatytułowaną Le Marché Des Merveilles reklamuje bowiem seria internetowych memów rozpowszechnianych na Instagramie. A że Gucci to marka luksusowa, memy z hasztagiem #TFWGucci też są nie byle jakie. Stworzyli je najbardziej popularni kreatorzy internetowych obrazków z przesłaniem m.in. Alec Soth, @beigecardigan czy @williamcult. A także polska artystka, Paulina Ołowska („Klaun”). Nie zabrakło też nawiązań do kultowych już memów w rodzaju „Arthur fist clench”.

 

Ilustracja Pauliny Ołowskiej („Klaun”) wykorzystana w kampanii zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

 

Polecamy też: Witajcie w zaczarowanym ogrodzie! Ostatni pokaz domu mody Gucci był naprawdę magiczny!

 

Memy z logo Gucci

Co zaskakujące, nawet w internetowych memach udało się zachować charakterystyczny styl ostatnich kolekcji dyrektora kreatywnego marki Gucci, Alessandro Michele. Weźmy na przykład ten z napisem „Kiedy on kupuje ci kwiaty zamiast zegarka Gucciego”. Wykorzystano w nim kobiecy portret renesansowego malarza Agnolo Bronzino z roku 1560. Minęły stulecia, ale suknia niezadowolonej z prezentu damy mogłaby spokojnie pojawić się na wybiegu Gucciego… Na koniec trzeba zapytać, czy ta forma reklamy okaże się skuteczna? Na razie nie wiadomo, jak wpłynęła na sprzedaż zegarków Le Marché Des Merveilles. Prawie pewne jest jednak, że wzorem Gucciego swoje memy zaczną wkrótce tworzyć inne domy mody… Zapraszamy do naszej galerii!

 

Portret malarza Agnolo Bronzino z roku 1560, wykorzystany w kampanii zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

 

 

Polecamy też: Modelki, Rzym i… dzikie zwierzęta. Podoba wam się nowa ekscentryczna kampania domu mody Gucci?

2/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
2/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

3/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
3/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

4/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
4/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

5/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
5/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

6/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
6/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

7/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
7/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

8/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
8/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

9/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
9/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

10/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
10/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

11/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
11/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

12/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
12/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

13/13
Gucci kampania zegarków Le Marché Des Merveilles, internetowe memy
Copyright @Instagram @gucci
13/13

Kampania reklamująca najnowszą kolekcję zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.

Redakcja poleca

REKLAMA

Wideo

Kocha muzykę, ale już podważano jej sukcesy. Córka Aldony Orman o cieniach posiadania znanego nazwiska

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

KATARZYNA DOWBOR o utracie pracy, nowych wyzwaniach i o tym, czy mężczyźni... są jej potrzebni do życia. JOANNA DARK i MAREK DUTKIEWICZ: dwie dusze artystyczne. W błyskotliwej i dowcipnej rozmowie komentują 33 lata wspólnego życia. SYLWIA CHUTNIK: pisarka, aktywistka, antropolożka kultury, matka. Głośno mówi o sprawach niewygodnych i swojej prywatności. ROBERT KOCHANEK o cenie, jaką zapłacił za życiową pasję – profesjonalny taniec. O TYM SIĘ MÓWI: Shannen Doherty, Christina Applegate, Selma Blair, Selena Gomez, Michael J. Fox łamią kolejne tabu – mówią publicznie o swoich chorobach.