MA 2 lutego 2016 21:12
1/26
Modelki na pokazie Dolce & Gabbana Alta Moda 2016
Copyright @Dolce & Gabbana
1/26

Mediolańska La Scala, jedna z najsłynniejszych scen operowych na świecie, zamieniła się w wybieg. To tu, gdzie przed laty primadonną była Maria Callas, włoski duet Dolce & Gabbana zorganizował pokaz mody najnowszej kolekcji Alta Moda. Był tak udany, że projektanci wracali na scenę trzy razy, bo tak długo trwała owacja na stojąco.

 

"To było haute couture w operowej skali. Dosłownie. Domenico Dolce i Stefano Gabbana przejęli scenę La Scali, by zrobić pokaz na temat dziedzictwa włoskiej mody, uwielbienia dla bogactwa, kobiecości i doskonale uszytych ubrań" - zawyrokowała znana dziennikarka mody Sarah Mower po pokazie kolekcji wiosna-lato 2016 ręcznie szytych kreacji - Alta Moda.

 

Ale Włosi nie tylko zaanektowali na jeden wieczór scenę, na której przed laty primadonną była Maria Callas, a Krzysztof Penderecki miał premierę swoich dzieł. Wątki operowe znalazły się również w inspiracjach dla kolekcji - to opery Pucciniego "Tosca", "Turandot" i "Madame Butterfly", ale także prace mediolańskiej projektantki Biki, która była miłośniczką wielkich kapeluszy, które potem do opery zakładały jej klientki arystokratki, a także Callas. Co ciekawe, Biki była wnuczką Pucciniego.

 

Pokaz Dolce & Gabbana Alta Moda na scenie La Scali

 

Cała kolekcja została sprzedana na pniu

 

Kreatorzy Dolce & Gabbana wraz z 35-osobowym zespołem krawieckim przygotowali ponad 20 stylizacji. Było dużo złoceń, długich sukni wieczorowych, futer, oryginalnych nakryć głowy i żywych kolorów. Style lat 50., 60. i 70. zmiksowała ze sobą stylistka Anna Dello Russo. Publiczność oglądała to, siedząc na scenie na złotych krzesłach, a modelki chodziły obok niczym w niespiesznej procesji. Pokaz - jak zauważyli dziennikarze -  był pełen dramatyzmu.

 

Wyszło tak dobrze, że autorzy strojów po pokazie zostali sprowadzeni na scenę trzy razy, bo wciąż trwała owacja na stojąco. Podobno potem było jeszcze lepiej. Cała kolekcja została sprzedana na pniu. Bo klienci Dolce & Gabbana to wielopokoleniowe międzynarodowe rodziny: żony i mężowie, dziedziczki fortun rodzinnych, matki i córki,  to 80 najbogatszych dam ze Stanów Zjednoczonych, Chin, Rosji, Bliskiego Wschodu, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwajcarii, Tajwanu, Singapuru. Dzięki nim firma zatrudnia ponad 3 tys. pracowników, a jej roczny obrót to ok. 600 mln euro.

 

Stefano Gabbana ze swoim ukochanym Juanfranem Sierra Barberá na party po pokazie. Wcześniej osobiście podawał gościom słodkości na uroczystej kolacji

 

 

Nic dziwnego, że po pokazie i uroczystej kolacji Domenico i Stefano przenieśli się do mediolańskiego klubu, gdzie do rana trwała impreza do przebojów z filmu "Gorączka sobotniej nocy". 53-letni Stefano przyszedł tam ze swoim nowym ukochanym, 26-letnim Hiszpanem Juanfranem Sierra Barberá. Obaj odpowiednio wystylizowani.

 

"Marzyliśmy, by kiedyś być jak Chanel"

 

Pierwszą kolekcję ręcznie szytych kreacji - Alta Moda włoski duet projektantów zaprezentował latem 2012 roku.  Tymi strojami planowali rywalizować z najsłynniejszymi domami mody z Paryża, jak Dior i Chanel. - Kiedy zaczynaliśmy 27 lat temu, marzyliśmy, by kiedyś być jak Chanel. A teraz, być może, to marzenie się spełnia - powiedział wówczas przed pokazem Stefano Gabbana.

 

Miejsce debiutu pierwszej kolekcji haute couture też nie było przypadkowe. To Taormina, małe miasteczko na Sycylii. Na tej wyspie w 1958 roku urodził się drugi z duetu - Domenico Dolce. I tam pracował w rodzinnej fabryce odzieży, gdzie jego ojciec był krawcem. W 1985 roku w Mediolanie założył z ówczesnym partnerem, Stefano Gabbana, własną markę, która dziś jest jedną z najpotężniejszych na świecie.

 

La Scala przed pokazem Dolce & Gabbana Alta Moda

 

2/26
Copyright @
2/26

3/26
Copyright @
3/26

4/26
Copyright @
4/26

5/26
Copyright @
5/26

6/26
Copyright @
6/26

7/26
Copyright @
7/26

8/26
Copyright @
8/26

9/26
Copyright @
9/26

10/26
Copyright @
10/26

11/26
Copyright @
11/26

12/26
Copyright @
12/26

13/26
Copyright @
13/26

14/26
Copyright @
14/26

15/26
Copyright @
15/26

16/26
Copyright @
16/26

17/26
Copyright @
17/26

18/26
Copyright @
18/26

19/26
Copyright @
19/26

20/26
Copyright @
20/26

21/26
Copyright @
21/26

22/26
Copyright @
22/26

23/26
Copyright @
23/26

24/26
Copyright @
24/26

25/26
Copyright @
25/26

26/26
Domenico Dolce i Stefano Gabbana
Copyright @Dolce & Gabbana
26/26

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
-40% na wszystkie produkty
-40% na wszystkie produkty
Rabat 40% na wszystkie nieprze... więcej»
Kod rabatowy:wiosna40
Zobacz
+
-40% na wszystkie produkty
Online

Rabat 40% na wszystkie nieprzecenione produkty dostępny na christianlaurent.eu. Wpisz w polu kod rabatowy tuż przed finalizacją zamówienia. Szczegóły na stronie. 

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:wiosna40
Zobacz
-30% na wszystko
-30% na wszystko
Rabat -30% na cały asortyment,... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO30
Zobacz
+
-30% na wszystko
Online

Rabat -30% na cały asortyment, również produkty przecenione. Kupuj na www.gap.pl. Szczegóły na stronie.  

Najniższa cena produktu ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 239 zł.  

Cena produktu po zastosowaniu rabatu – 167,30 zł

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO30
Zobacz
-30% na całą ofertę kosmetyków
-30% na całą ofertę kosmetyków
Rabat -30% na ofertę kosmetykó... więcej»
Kod rabatowy:SZ2024
Zobacz
+
-30% na całą ofertę kosmetyków
Online

Rabat -30% na ofertę kosmetyków marki Bielenda, obowiązuje na bielenda.com. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZ2024
Zobacz
25% rabatu przy zakupie za min. 279 PLN*
25% rabatu przy zakupie za min. 279 PLN*
Rabat do wykorzystania w sklep... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO2024
Zobacz
+
25% rabatu przy zakupie za min. 279 PLN*
Online
Stacjonarnie

Rabat do wykorzystania w sklepie stacjonarnym Origins w Galerii Krakowskiej oraz na origins.eu. *Rabat nie obejmuje mini produktów i produktów już przecenionych. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO2024
Zobacz
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* od 299 złotych i pr... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
Rabat 30%* i prezent**
Online
Stacjonarnie

Rabat 30%* od 299 złotych i prezent** od 499 złotych w salonach Estēe Lauder oraz na www.esteelauder.pl. *Wykluczenia: linia AERIN, Luxury Collection, Re-Nutriv, zestawy, nowości, produkty mini i przecenione. Nie łączy się z innymi rabatami. **Oferta ważna do wyczerpania zapasów. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
-30% od AVA
-30% od AVA
AVA- to co najlepsze w naturze... więcej»
Kod rabatowy:AVA30
Zobacz
+
-30% od AVA
Online

AVA- to co najlepsze w naturze połączone z możliwościami współczesnej biotechnologii,  pielęgnacja wszech czasów. Rabat 30% na cały asortyment na ava-kosmetyki.pl. Przy zakupach za min. 150 zł przesyłka gratis. Oferta nie łączy się z innymi promocjami.  

Najniższa cena pianki ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 31,90 zł. 

Cena produktu po zastosowaniu rabatu - 22,33 zł.  

Najniższa cena dezodorantu ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 32,90 zł.  

Cena produktu po zastosowaniu rabatu - 23,03 zł.

Najniższa cena kremu ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 44,90 zł.  

Cena produktu po zastosowaniu rabatu – 32,43 zł.


Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:AVA30
Zobacz
REKLAMA

Wideo

Bogna Sworowska o pracy w modelingu kiedyś i dziś…

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

FILIP CHAJZER w poruszającej rozmowie wyznaje: „Szukam swojego szczęścia w miłości, w życiu, na świecie…”. GOŁDA TENCER: „Ludzie młodzi nie znają historii. Patrzą do przodu (…). A ja robię wszystko, by ocalić pamięć”, mówi. JAN HOLOUBEK i KASPER BAJON: reżyser i scenarzysta. Czego nie nakręcą, staje się hitem. A jak wyglądają ich relacje poza planem filmowym? MONIKA MILLER od lat zmaga się z depresją i chorobą dwubiegunową, ale teraz za sprawą miłości pierwszy raz w życiu jest szczęśliwa.