MA 2 lutego 2016 21:12
1/26
Modelki na pokazie Dolce & Gabbana Alta Moda 2016
Copyright @Dolce & Gabbana
1/26

Mediolańska La Scala, jedna z najsłynniejszych scen operowych na świecie, zamieniła się w wybieg. To tu, gdzie przed laty primadonną była Maria Callas, włoski duet Dolce & Gabbana zorganizował pokaz mody najnowszej kolekcji Alta Moda. Był tak udany, że projektanci wracali na scenę trzy razy, bo tak długo trwała owacja na stojąco.

 

"To było haute couture w operowej skali. Dosłownie. Domenico Dolce i Stefano Gabbana przejęli scenę La Scali, by zrobić pokaz na temat dziedzictwa włoskiej mody, uwielbienia dla bogactwa, kobiecości i doskonale uszytych ubrań" - zawyrokowała znana dziennikarka mody Sarah Mower po pokazie kolekcji wiosna-lato 2016 ręcznie szytych kreacji - Alta Moda.

 

Ale Włosi nie tylko zaanektowali na jeden wieczór scenę, na której przed laty primadonną była Maria Callas, a Krzysztof Penderecki miał premierę swoich dzieł. Wątki operowe znalazły się również w inspiracjach dla kolekcji - to opery Pucciniego "Tosca", "Turandot" i "Madame Butterfly", ale także prace mediolańskiej projektantki Biki, która była miłośniczką wielkich kapeluszy, które potem do opery zakładały jej klientki arystokratki, a także Callas. Co ciekawe, Biki była wnuczką Pucciniego.

 

Pokaz Dolce & Gabbana Alta Moda na scenie La Scali

 

Cała kolekcja została sprzedana na pniu

 

Kreatorzy Dolce & Gabbana wraz z 35-osobowym zespołem krawieckim przygotowali ponad 20 stylizacji. Było dużo złoceń, długich sukni wieczorowych, futer, oryginalnych nakryć głowy i żywych kolorów. Style lat 50., 60. i 70. zmiksowała ze sobą stylistka Anna Dello Russo. Publiczność oglądała to, siedząc na scenie na złotych krzesłach, a modelki chodziły obok niczym w niespiesznej procesji. Pokaz - jak zauważyli dziennikarze -  był pełen dramatyzmu.

 

Wyszło tak dobrze, że autorzy strojów po pokazie zostali sprowadzeni na scenę trzy razy, bo wciąż trwała owacja na stojąco. Podobno potem było jeszcze lepiej. Cała kolekcja została sprzedana na pniu. Bo klienci Dolce & Gabbana to wielopokoleniowe międzynarodowe rodziny: żony i mężowie, dziedziczki fortun rodzinnych, matki i córki,  to 80 najbogatszych dam ze Stanów Zjednoczonych, Chin, Rosji, Bliskiego Wschodu, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwajcarii, Tajwanu, Singapuru. Dzięki nim firma zatrudnia ponad 3 tys. pracowników, a jej roczny obrót to ok. 600 mln euro.

 

Stefano Gabbana ze swoim ukochanym Juanfranem Sierra Barberá na party po pokazie. Wcześniej osobiście podawał gościom słodkości na uroczystej kolacji

 

 

Nic dziwnego, że po pokazie i uroczystej kolacji Domenico i Stefano przenieśli się do mediolańskiego klubu, gdzie do rana trwała impreza do przebojów z filmu "Gorączka sobotniej nocy". 53-letni Stefano przyszedł tam ze swoim nowym ukochanym, 26-letnim Hiszpanem Juanfranem Sierra Barberá. Obaj odpowiednio wystylizowani.

 

"Marzyliśmy, by kiedyś być jak Chanel"

 

Pierwszą kolekcję ręcznie szytych kreacji - Alta Moda włoski duet projektantów zaprezentował latem 2012 roku.  Tymi strojami planowali rywalizować z najsłynniejszymi domami mody z Paryża, jak Dior i Chanel. - Kiedy zaczynaliśmy 27 lat temu, marzyliśmy, by kiedyś być jak Chanel. A teraz, być może, to marzenie się spełnia - powiedział wówczas przed pokazem Stefano Gabbana.

 

Miejsce debiutu pierwszej kolekcji haute couture też nie było przypadkowe. To Taormina, małe miasteczko na Sycylii. Na tej wyspie w 1958 roku urodził się drugi z duetu - Domenico Dolce. I tam pracował w rodzinnej fabryce odzieży, gdzie jego ojciec był krawcem. W 1985 roku w Mediolanie założył z ówczesnym partnerem, Stefano Gabbana, własną markę, która dziś jest jedną z najpotężniejszych na świecie.

 

La Scala przed pokazem Dolce & Gabbana Alta Moda

 

2/26
Copyright @
2/26

3/26
Copyright @
3/26

4/26
Copyright @
4/26

5/26
Copyright @
5/26

6/26
Copyright @
6/26

7/26
Copyright @
7/26

8/26
Copyright @
8/26

9/26
Copyright @
9/26

10/26
Copyright @
10/26

11/26
Copyright @
11/26

12/26
Copyright @
12/26

13/26
Copyright @
13/26

14/26
Copyright @
14/26

15/26
Copyright @
15/26

16/26
Copyright @
16/26

17/26
Copyright @
17/26

18/26
Copyright @
18/26

19/26
Copyright @
19/26

20/26
Copyright @
20/26

21/26
Copyright @
21/26

22/26
Copyright @
22/26

23/26
Copyright @
23/26

24/26
Copyright @
24/26

25/26
Copyright @
25/26

26/26
Domenico Dolce i Stefano Gabbana
Copyright @Dolce & Gabbana
26/26

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
Dodatkowe -20% na kolekcję SS2024
Dodatkowe -20% na kolekcję SS2024
-20% dodatkowego rabatu na kol... więcej»
Kod rabatowy:WIOSNA2024
Zobacz
+
Dodatkowe -20% na kolekcję SS2024
Online
Stacjonarnie

-20% dodatkowego rabatu na kolekcję SS2024. Oferta dostępna w sklepie stacjonarnym i na www.l37.eu. Rabat dotyczy również przecenionych pozycji. Szczegóły dostępne u Partnera.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:WIOSNA2024
Zobacz
Wybrane marki nawet do -40%
Wybrane marki nawet do -40%
Twoje ulubione produkty w wyją... więcej»
Zobacz
+
Wybrane marki nawet do -40%
Online

Twoje ulubione produkty w wyjątkowych cenach. Rabat do -40% na wybrany asortyment dostępny na cocolita.pl. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
-20% przy zakupach za min. 250 zł
-20% przy zakupach za min. 250 zł
Rabat 20% dla wszystkich klien... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO20
Zobacz
+
-20% przy zakupach za min. 250 zł
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% dla wszystkich klientów przy zakupach za min. 250zł. Oferta obowiązuje w sklepach stacjonarnych oraz na www.intimissimi.com, nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły w sklepach i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO20
Zobacz
20% rabatu na kosmetyki Clarena
20% rabatu na kosmetyki Clarena
Rabat na cały asortyment dostę... więcej»
Kod rabatowy:SZALONE20
Zobacz
+
20% rabatu na kosmetyki Clarena
Online
Stacjonarnie

Rabat na cały asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych i na e-clarena.eu. Promocja obowiązuje dla zamówień powyżej 100zł oraz obejmuje produkty nieprzecenione. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALONE20
Zobacz
-20% przy zakupach za_min 200 zł
-20% przy zakupach za min 200 zł
Rabat na całą kolekcję, zarówn... więcej»
Kod rabatowy:DIVERSE2024
Zobacz
+
-20% przy zakupach za min 200 zł
Online
Stacjonarnie

Rabat na całą kolekcję, zarówno rzeczy pełnowartościowych jak i przecenionych. Warunkiem skorzystania z promocji jest minimalny paragon o wartości 200 zł oraz okazanie/wpisanie kuponu dostępnego w wersji elektronicznej (online) Szaleństwa Zakupów oraz na stronach www partnerów  Elle; Glamour; Viva.

Akcja nie łączy się z innymi akcjami/promocjami. Oferta i szczegóły dostępne w sklepach stacjonarnych i na diversesystem.com.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:DIVERSE2024
Zobacz
-20% na produkty marki
-20% na produkty marki
Rabat 20% na produkty marki Ri... więcej»
Kod rabatowy:Szalenstwo24
Zobacz
+
-20% na produkty marki
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na produkty marki Rituals przy zakupach za min. 100 zł. Kod promocyjny obowiązuje w sklepach Rituals, aplikacji oraz na naszej stronie internetowej rituals.com. Z rabatu wyłączone są inne promocje, edycje limitowane oraz kalendarze adwentowe. Szczegóły u Partnera.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:Szalenstwo24
Zobacz
REKLAMA

Wideo

Maciej Musiał zadzwonił do Dagmary Kaźmierskiej z przeprosinami. Wcześniej zamieścił w sieci niestosowny komentarz

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

FILIP CHAJZER w poruszającej rozmowie wyznaje: „Szukam swojego szczęścia w miłości, w życiu, na świecie…”. GOŁDA TENCER: „Ludzie młodzi nie znają historii. Patrzą do przodu (…). A ja robię wszystko, by ocalić pamięć”, mówi. JAN HOLOUBEK i KASPER BAJON: reżyser i scenarzysta. Czego nie nakręcą, staje się hitem. A jak wyglądają ich relacje poza planem filmowym? MONIKA MILLER od lat zmaga się z depresją i chorobą dwubiegunową, ale teraz za sprawą miłości pierwszy raz w życiu jest szczęśliwa.