MA 2 lutego 2016 21:12
1/26
Modelki na pokazie Dolce & Gabbana Alta Moda 2016
Copyright @Dolce & Gabbana
1/26

Mediolańska La Scala, jedna z najsłynniejszych scen operowych na świecie, zamieniła się w wybieg. To tu, gdzie przed laty primadonną była Maria Callas, włoski duet Dolce & Gabbana zorganizował pokaz mody najnowszej kolekcji Alta Moda. Był tak udany, że projektanci wracali na scenę trzy razy, bo tak długo trwała owacja na stojąco.

 

"To było haute couture w operowej skali. Dosłownie. Domenico Dolce i Stefano Gabbana przejęli scenę La Scali, by zrobić pokaz na temat dziedzictwa włoskiej mody, uwielbienia dla bogactwa, kobiecości i doskonale uszytych ubrań" - zawyrokowała znana dziennikarka mody Sarah Mower po pokazie kolekcji wiosna-lato 2016 ręcznie szytych kreacji - Alta Moda.

 

Ale Włosi nie tylko zaanektowali na jeden wieczór scenę, na której przed laty primadonną była Maria Callas, a Krzysztof Penderecki miał premierę swoich dzieł. Wątki operowe znalazły się również w inspiracjach dla kolekcji - to opery Pucciniego "Tosca", "Turandot" i "Madame Butterfly", ale także prace mediolańskiej projektantki Biki, która była miłośniczką wielkich kapeluszy, które potem do opery zakładały jej klientki arystokratki, a także Callas. Co ciekawe, Biki była wnuczką Pucciniego.

 

Pokaz Dolce & Gabbana Alta Moda na scenie La Scali

 

Cała kolekcja została sprzedana na pniu

 

Kreatorzy Dolce & Gabbana wraz z 35-osobowym zespołem krawieckim przygotowali ponad 20 stylizacji. Było dużo złoceń, długich sukni wieczorowych, futer, oryginalnych nakryć głowy i żywych kolorów. Style lat 50., 60. i 70. zmiksowała ze sobą stylistka Anna Dello Russo. Publiczność oglądała to, siedząc na scenie na złotych krzesłach, a modelki chodziły obok niczym w niespiesznej procesji. Pokaz - jak zauważyli dziennikarze -  był pełen dramatyzmu.

 

Wyszło tak dobrze, że autorzy strojów po pokazie zostali sprowadzeni na scenę trzy razy, bo wciąż trwała owacja na stojąco. Podobno potem było jeszcze lepiej. Cała kolekcja została sprzedana na pniu. Bo klienci Dolce & Gabbana to wielopokoleniowe międzynarodowe rodziny: żony i mężowie, dziedziczki fortun rodzinnych, matki i córki,  to 80 najbogatszych dam ze Stanów Zjednoczonych, Chin, Rosji, Bliskiego Wschodu, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwajcarii, Tajwanu, Singapuru. Dzięki nim firma zatrudnia ponad 3 tys. pracowników, a jej roczny obrót to ok. 600 mln euro.

 

Stefano Gabbana ze swoim ukochanym Juanfranem Sierra Barberá na party po pokazie. Wcześniej osobiście podawał gościom słodkości na uroczystej kolacji

 

 

Nic dziwnego, że po pokazie i uroczystej kolacji Domenico i Stefano przenieśli się do mediolańskiego klubu, gdzie do rana trwała impreza do przebojów z filmu "Gorączka sobotniej nocy". 53-letni Stefano przyszedł tam ze swoim nowym ukochanym, 26-letnim Hiszpanem Juanfranem Sierra Barberá. Obaj odpowiednio wystylizowani.

 

"Marzyliśmy, by kiedyś być jak Chanel"

 

Pierwszą kolekcję ręcznie szytych kreacji - Alta Moda włoski duet projektantów zaprezentował latem 2012 roku.  Tymi strojami planowali rywalizować z najsłynniejszymi domami mody z Paryża, jak Dior i Chanel. - Kiedy zaczynaliśmy 27 lat temu, marzyliśmy, by kiedyś być jak Chanel. A teraz, być może, to marzenie się spełnia - powiedział wówczas przed pokazem Stefano Gabbana.

 

Miejsce debiutu pierwszej kolekcji haute couture też nie było przypadkowe. To Taormina, małe miasteczko na Sycylii. Na tej wyspie w 1958 roku urodził się drugi z duetu - Domenico Dolce. I tam pracował w rodzinnej fabryce odzieży, gdzie jego ojciec był krawcem. W 1985 roku w Mediolanie założył z ówczesnym partnerem, Stefano Gabbana, własną markę, która dziś jest jedną z najpotężniejszych na świecie.

 

La Scala przed pokazem Dolce & Gabbana Alta Moda

 

2/26
Copyright @
2/26

3/26
Copyright @
3/26

4/26
Copyright @
4/26

5/26
Copyright @
5/26

6/26
Copyright @
6/26

7/26
Copyright @
7/26

8/26
Copyright @
8/26

9/26
Copyright @
9/26

10/26
Copyright @
10/26

11/26
Copyright @
11/26

12/26
Copyright @
12/26

13/26
Copyright @
13/26

14/26
Copyright @
14/26

15/26
Copyright @
15/26

16/26
Copyright @
16/26

17/26
Copyright @
17/26

18/26
Copyright @
18/26

19/26
Copyright @
19/26

20/26
Copyright @
20/26

21/26
Copyright @
21/26

22/26
Copyright @
22/26

23/26
Copyright @
23/26

24/26
Copyright @
24/26

25/26
Copyright @
25/26

26/26
Domenico Dolce i Stefano Gabbana
Copyright @Dolce & Gabbana
26/26

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
Do -40% na najlepsze marki sportowe!
Do -40% na najlepsze marki sportowe!
Rabat do 40% na sprzęt, odzież... więcej»
Kod rabatowy:SPORT
Zobacz
+
Do -40% na najlepsze marki sportowe!
Online
Stacjonarnie

Rabat do 40% na sprzęt, odzież i akcesoria sportowe dostępny w sklepie stacjonarnym i na Sportano.pl. Szczegóły w sklepie i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SPORT
Zobacz
Do -30% na wybrane nowości
Do -30% na wybrane nowości
Rabat do -30% na wybrane nowoś... więcej»
Zobacz
+
Do -30% na wybrane nowości
Online
Stacjonarnie

Rabat do -30% na wybrane nowości z kolekcji Wiosna/Lato 2024 i wiele więcej! Oferta dostępna w sklepach stacjonarnych i na gomez.pl. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.  

Produkt widoczny na zdjęciu nie jest objęty rabatami.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
Wybrane marki nawet do -40%
Wybrane marki nawet do -40%
Twoje ulubione produkty w wyją... więcej»
Zobacz
+
Wybrane marki nawet do -40%
Online

Twoje ulubione produkty w wyjątkowych cenach. Rabat do -40% na wybrany asortyment dostępny na cocolita.pl. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
-20% na wybrane produkty
-20% na wybrane produkty
Rabat 20% na cały asortyment z... więcej»
Kod rabatowy:szalenstwo20
Zobacz
+
-20% na wybrane produkty
Online

Rabat 20% na cały asortyment z wyłączeniem kolekcji Sablewska x Gabriella. Oferta dostępna na gabriella.pl. Nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie. 

Najniższa cena produktu ze zdjęcia 30 dni przed obniżką - 16,90 zł. 

Cena po zastosowaniu rabatu - 13,52 zł.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:szalenstwo20
Zobacz
-50% na drugi tańszy produkt
-50% na drugi tańszy produkt
Rabat 50% na drugi produkt w n... więcej»
Kod rabatowy:Triumph24
Zobacz
+
-50% na drugi tańszy produkt
Online
Stacjonarnie

Rabat 50% na drugi produkt w niższej cenie. Obejmuje wybrany asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych, outletach, wybranych sklepach partnerskich i na pl.triumph.com. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:Triumph24
Zobacz
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* od 299 złotych i pr... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
Rabat 30%* i prezent**
Online
Stacjonarnie

Rabat 30%* od 299 złotych i prezent** od 499 złotych w salonach Estēe Lauder oraz na www.esteelauder.pl. *Wykluczenia: linia AERIN, Luxury Collection, Re-Nutriv, zestawy, nowości, produkty mini i przecenione. Nie łączy się z innymi rabatami. **Oferta ważna do wyczerpania zapasów. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
REKLAMA

Wideo

Maciej Musiał zadzwonił do Dagmary Kaźmierskiej z przeprosinami. Wcześniej zamieścił w sieci niestosowny komentarz

Akcje

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

FILIP CHAJZER w poruszającej rozmowie wyznaje: „Szukam swojego szczęścia w miłości, w życiu, na świecie…”. GOŁDA TENCER: „Ludzie młodzi nie znają historii. Patrzą do przodu (…). A ja robię wszystko, by ocalić pamięć”, mówi. JAN HOLOUBEK i KASPER BAJON: reżyser i scenarzysta. Czego nie nakręcą, staje się hitem. A jak wyglądają ich relacje poza planem filmowym? MONIKA MILLER od lat zmaga się z depresją i chorobą dwubiegunową, ale teraz za sprawą miłości pierwszy raz w życiu jest szczęśliwa.