ZE ŚWIATA MODY

Ta kampania wywołała burzę w internecie!

Jaka marka promuje niestandardowy model współczesnej rodziny?

Paulina Filipowicz 11 lutego 2019 15:29
Kampania River Island
Fot. www.riverisland.com

Najnowsza kampania odzieżowego giganta River Island wywołała spore zamieszanie w sieci i mediach społecznościowych. Marka wypuściła reklamę zatytułowaną This is Family, która przestawia nietypowe modele rodziny. Zobaczymy w niej fotografie ukazującą rodziców z niepełnosprawną córką, parę o różnym kolorze skóry z dzieckiem, czy trójkę rodzeństwa, z których jedno ma zespół Downa. Największe kontrowersje jednak wzbudziło zdjęcie dwóch mężczyzn, którzy z czułością przytulają niewolę.

Czas na przełom w kampaniach modowych?

River Island podjęło się ważnego tematu, jakim jest ewolucja modelu rodziny w obecnych czasach. „Wchodzimy w rok 2019, celebrując to, czym jest rodzina. Nie chodzi o wspólne DNA, ale o życie, śmiech i doświadczenia. Biologiczna czy z wyboru, nowoczesna rodzina ma wszystkie kształty i rozmiary” - czytamy na stronie internetowej marki River Island. Skąd pomysł na oryginalną kampanię?

Firma powołuje się na statystyki dotyczące społeczeństwa w Wielkiej Brytanii. Jak pokazują dane, tradycyjna rodzina w UK to zaledwie mniej niż jedna trzecia ogółu. Dominują tam rodziny wieloetniczne, składające się z osób tej samej płci, mieszane i niebiologiczne. Mimo powszechności zjawiska, reklamy i kampanie w dalszym ciągu rzadko ukazują nietradycyjny model rodziny. Marka River Island pokazuje, że czas na przełom.
 

To już kolejna kampania River Island, która podkreśla różnorodność i oswaja z nią odbiorców na całym świecie. Poprzednio firma wypuściła kampanię pt. Labels Are For Clothes, Not People, w której do zdjęć pozowały osoby niepełnosprawne i cierpiące na rzadkie choroby, oraz modele w rozmiarze plus size. „River Island to marka, która zawsze stara się być częścią swoich klientów” - skomentował najnowszą reklamę marki dyrektor kreatywny Victor Pyk. „Mając to na uwadze, stworzyliśmy kampanię #ThisIsFamily – prawdziwą celebrację i redefinicję tego, czym jest dzisiaj rodzina – nigdy wcześniej nie zdefiniowana i ciągle się zmieniająca.”

„Celebrowanie i promowanie różnorodności to wartości, które od zawsze stanowią podstawę działania marki River Island. Mam nadzieję, że najnowsza kampania będzie kontynuowała to dziedzictwo” – powiedziała Angela Asiedua, szefowa marketingu firmy River Island. Trzeba przyznać, że River Island podejmuje się trudnych i kontrowersyjnych tematów. Odważna kampania otrzymała zarówno opinię bardzo pozytywne, jak i wiele negatywnych ze strony internautów na całym świecie. Jedno jest pewne – o marce zrobiło się naprawdę głośno. Czy najnowsza reklama wpłynie na wzrost sprzedaży produktów River Island? Na wyniki finansowe trzeba będzie jeszcze poczekać, ale kampania z pewnością już przełamała bariery i zaprosiła do dyskusji na temat, obok którego nie da się przejść obojętnie. 

Kampania River Island
Fot. www.riverisland.com

Kampania River Island
Fot. www.riverisland.com

Wideo

Te kultowe filmowe kwestie Jerzego Stuhra przeszły do historii! Też je uwielbiasz?

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Pierwszy wywiad Agnieszki Radwańskiej po zakończeniu kariery! Andrzej Piaseczny szczerze o… seksie!