• ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dlaczego symbolem marki E.Wedel jest chłopiec na zebrze? Marka wraca do korzeni

Źródło: Wojtek Klauze, Piotr Wojtasik, Marcin Ziółko, Dawid Ziemba

Co ma wspólnego chłopiec na grzbiecie zebry z czekoladą E.Wedel? Okazuje się, że naprawdę wiele! Wszystko zaczęło się ponad 90 lat temu…

    

W 1926 roku Jan Wedel postanowił stworzyć kampanię reklamową – plakat, który będzie wszystkim kojarzył się z wedlowską czekoladą. Zadanie to powierzył artyście-grafikowi, nazywanemu często ojcem współczesnej reklamy – Leonetto Cappiello.

  

Właśnie tak narodził się chłopiec na zebrze, który zamiast tornistra ma na plecach tabliczki czekolady – symbol marki.

  

Chłopiec na zebrze dźwigający na plecach tabliczki czekolady przez lata pojawiał się na opakowaniach czekoladowych słodkości czy nawet na kadłubie samolotu RWD-13. Samolot dostarczał wedlowskie specjały zagranicę. To jednak nie wszystko - z jego pokładu rozrzucano również czekolady turystom wygrzewającym się nad polskim morzem.

 

Ostatecznie chłopiec na zebrze na stałe zatrzymał się pod postacią neonu na budynku najstarszej Pijalni Czekolady E.Wedel w Warszawie przy ulicy Szpitalnej. Od tego momentu chłopiec i zebra spokojnie czekali na dachu warszawskiej kamienicy.

  

W tym roku nastąpiła jednak wielka zmiana! Legendarny symbol jest motywem przewodnim najnowszych kampanii reklamowych marki E.Wedel. Ten niezwykły duet będzie od tej pory wyszukiwał ludzi, którzy w natłoku codziennych obowiązków i stresu utracili dziecięcą radość i dostarczał im dużo wedlowskiej czekolady.

  

Zobaczcie, co mówią o marce jej twórcy w naszym wideo i poznajcie losy chłopca na zebrze na stronie www.chlopiecnazebrze.wedel.pl

  

Tworzone przez

 

Najczęściej czytane

Top Video

Top Galerie

VIVA! NA INSTAGRAMIE