Początek lat 60. XX wieku. Kosmiczny wyścig pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Związkiem Socjalistycznych Republik Radzieckich zaczyna wchodzić w decydującą fazę. Jednym z najlepszych amerykańskich pilotów testowych jest Neil Armstrong (Ryan Gosling). Poważna choroba jego córeczki sprawia, że pilot nie może w pełni skupić się na swoich zadaniach. Więcej
Początek lat 60. XX wieku. Kosmiczny wyścig pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Związkiem Socjalistycznych Republik Radzieckich zaczyna wchodzić w decydującą fazę. Jednym z najlepszych amerykańskich pilotów testowych jest Neil Armstrong (Ryan Gosling). Poważna choroba jego córeczki sprawia, że pilot nie może w pełni skupić się na swoich zadaniach. Wydawać by się mogło, że jej śmierć załamie go całkowicie, ale jest inaczej. Armstrong poświęca się pracy jeszcze bardziej. Dołącza do programu Gemini, w ramach którego Amerykanie zamierzają opracować procedury pozwalające wysłać człowieka na Księżyc. Gdy później startuje program Apollo, Armstrong jest jednym z najlepszych kandydatów do miana pierwszego człowieka, który postawi stopę na Księżycu.
„Pierwszy człowiek” nie jest pierwszym filmem opowiadającym o amerykańskim podboju kosmosu. Historie z nim związane inspirują filmowców od lat. Wyreżyserowany przez Damiena Chazelle’a film jest jednak bodaj pierwszym filmem poświęconym temu tematowi, którego głównym zdaniem jest możliwie jak najbardziej realistyczne przedstawienie wydarzeń, które doprowadziły do lądowania na Księżycu. W centrum uwagi reżysera jest zawsze Neil Armstrong, a widz otrzymuje unikalną możliwość znalezienia się razem z nim w kosmosie. Realizm przedstawionej historii, wraz z każdą trzeszczącą w kokpicie śrubką, sprawia, że widz poczuje na własnej skórze strach i uczucie klaustrofobii.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
Ekipa telewizyjna przygotowuje materiał o byłej gwieździe łyżwiarstwa figurowego Tonyi Harding (Margot Robbie). O swojej karierze opowiada nie tylko sama Tonya, ale również jej matka LaVona (Allison Janney) oraz były mąż Jeff (Sebastian Stan). Tonya wraca pamięcią do początkowych lat kariery, kiedy za sprawą apodyktycznej matki po raz pierwszy założyła Więcej
Ekipa telewizyjna przygotowuje materiał o byłej gwieździe łyżwiarstwa figurowego Tonyi Harding (Margot Robbie). O swojej karierze opowiada nie tylko sama Tonya, ale również jej matka LaVona (Allison Janney) oraz były mąż Jeff (Sebastian Stan). Tonya wraca pamięcią do początkowych lat kariery, kiedy za sprawą apodyktycznej matki po raz pierwszy założyła łyżwy i zaczęła odnosić pierwsze sukcesy w tej dyscyplinie. Tonya została pierwszą kobietą na świecie, która podczas zawodów wykonała potrójnego aksla. Jednak zamiast olimpijskich laurów, które były w jej zasięgu, wkrótce wszyscy mieli ją zapamiętać jedynie za sprawą ataku na największą przeciwniczkę, Nancy Kerrigan (Caitlin Carver).
Historia Tonyi Harding to gotowy scenariusz na film. O potencjale tej historii niech świadczy fakt, że sam napad na Nancy Kerrigan, z którym kojarzy ją większość, to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Jestem najlepsza. Ja, Tonya to brawurowo nakręcony film nazywany często Chłopcami z ferajny na lodzie. Zwariowana historia „wiejskiej” dziewczyny, która zupełnie nie pasuje do zapełnionego „księżniczkami” świata łyżwiarstwa figurowego pełna jest zwrotów akcji i pełnokrwistych bohaterów. Wśród nich prym wiedzie były ochroniarz Tonyi, Shawn Eckhardt (Paul Walter Hauser). Film w reżyserii Craiga Gillespiego został nominowany do trzech Oscarów, a statuetką za najlepszą rolę drugoplanową nagrodzona została Allison Janney.
Dystrybucja w Polsce: Monolith Films
Greg Sestero (Dave Franco) ma za sobą pracę jako model, ale jego ambicje sięgają o wiele dalej. Greg chciałby zostać aktorem. Uczęszczając na kurs aktorstwa chłopak nie może jednak pokonać swoich ograniczeń. Co innego kolega z kursu, Tommy Wiseau (James Franco), który swoją ekspresją mógłby obdarzyć kilku aktorów. Greg i Tommy zaprzyjaźniają Więcej
Greg Sestero (Dave Franco) ma za sobą pracę jako model, ale jego ambicje sięgają o wiele dalej. Greg chciałby zostać aktorem. Uczęszczając na kurs aktorstwa chłopak nie może jednak pokonać swoich ograniczeń. Co innego kolega z kursu, Tommy Wiseau (James Franco), który swoją ekspresją mógłby obdarzyć kilku aktorów. Greg i Tommy zaprzyjaźniają się i postanawiają razem wyruszyć na podbój Hollywood. Pierwsze próby nie napawają ich jednak optymizmem. I kiedy wydaje się, że wyjadą z Los Angeles z podkulonym ogonem, Tommy postanawia napisać i wyprodukować własny film, którego razem z Gregiem będą gwiazdami.
Wyreżyserowany przez Jamesa Franco film Disaster Artist to zwariowana opowieść o kulisach powstania filmu Room. Dzieła uznawanego za jeden z najgorszych filmów w historii kina. Dzięki swojej nieporadności Room zdążył przez lata wyrobić sobie status kultowego, a dzięki filmowi Disaster Artist na nowo powróciło zainteresowanie jego autorem. Tajemniczym Tommym Wiseau, człowiekiem enigmie, który trzymał w tajemnicy wiele szczegółów dotyczących swojego pochodzenia. Dziś już wiadomo, że Wiseau najprawdopodobniej pochodzi z Polski, a jego prawdziwe nazwisko to Tomasz Wieczorkiewicz. W rolę charyzmatycznego dziwaka Tommy'ego Wiseau bezbłędnie wcielił się James Franco, a sam Disaster Artist to znakomita komedia obyczajowa, nie tylko dla fanów filmu Room.
Dystrybucja w Polsce: Warner Bros.
Ron Stallworth (John David Washington) przełamuje stereotypy zostając pierwszym czarnoskórym policjantem na posterunku w Colorado Springs. Jest początek lat 70. XX wieku i coraz głośniej słychać głosy działaczy walczących o zniesienie dyskryminacji rasowej. Stallworth rozpoczyna pracę jako tajniak, a jego pierwszym zadaniem jest infiltracja zgromadzenia Więcej
Ron Stallworth (John David Washington) przełamuje stereotypy zostając pierwszym czarnoskórym policjantem na posterunku w Colorado Springs. Jest początek lat 70. XX wieku i coraz głośniej słychać głosy działaczy walczących o zniesienie dyskryminacji rasowej. Stallworth rozpoczyna pracę jako tajniak, a jego pierwszym zadaniem jest infiltracja zgromadzenia czarnoskórych studentów. Wkrótce, wiedziony impulsem, odpowiada na znalezione w prasie ogłoszenie o rekrutacji do lokalnego oddziału Ku Klux Klanu. Postanawia zinfiltrować klan z pomocą partnera z wydziału, Flipa Zimmermana (Adam Driver).
Niewątpliwie najlepszy film Spike’a Lee od lat, „Czarne bractwo. BlacKkKlansman” został zainspirowany książką Rona Stallwortha „Black Klansman”. Już od pierwszych seansów podczas festiwalu w Cannes film Lee spotkał się ze świetnym przyjęciem ze strony widzów. Nominowany do Złotego Globu i znajdujący się na wielu listach najlepszych filmów roku, film „Czarne bractwo. BlacKkKlansman” w większości został opowiedziany w lekkim tonie, świetnie przenosząc na duży ekran realia epoki. Stylizowany momentami na kino gatunku blaxpoitation ma jednak do przekazania dużo więcej niż opowiedzenie nieprawdopodobnej prawdziwej historii sprzed lat. Zakończenie filmu Spike Lee nie pozostawi nikogo obojętnym.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures
Reynolds Woodcock (Daniel Day Lewis) to słynny londyński krawiec, w którego domu mody ubierają się najznamienitsze postaci lat 50. ubiegłego wieku. Woodcock szyje zarówno dla rodziny królewskiej, jak i dla gwiazd salonów. Prywatnie krawiec jest bardzo trudnym człowiekiem, u którego boku potrafi wytrzymać jedynie jego siostra Cyril Więcej
Reynolds Woodcock (Daniel Day Lewis) to słynny londyński krawiec, w którego domu mody ubierają się najznamienitsze postaci lat 50. ubiegłego wieku. Woodcock szyje zarówno dla rodziny królewskiej, jak i dla gwiazd salonów. Prywatnie krawiec jest bardzo trudnym człowiekiem, u którego boku potrafi wytrzymać jedynie jego siostra Cyril (Lesley Manville). Podczas jednej z podróży na angielską prowincję, Reynolds poznaje sympatyczną kelnerkę Almę (Vicky Krieps). Skromna dziewczyna znacząco różni się od kobiet, które spotyka na co dzień, a krawiec wkrótce się w niej zakochuje. Kiedy jednak mija pierwsza fascynacja, Alma będzie musiała chwycić się drastycznych rozwiązań, by pozostać u boku ukochanego.
Jeśli Daniel Day Lewis nie zmieni swojego zdania odnośnie przejścia na emeryturę, Nić widmo będzie ostatnim filmem w jego bogatej karierze aktorskiej. Pożegna się nominacją do Oscara, którą otrzymał za rolę antypatycznego krawca. Oparty na faktach dramat obyczajowy w reżyserii Paula Thomasa Andersona był jednym z najbardziej chwalonych przez krytyków filmów przełomu 2017 i 2018 roku. W efekcie otrzymał w sumie sześć nominacji do Oscara, w tym w kategorii dla najlepszego filmu. Ze względu na ciężką w odbiorze formę, Nić widmo z pewnością nie jest filmem dla widza oczekującego po kinie rozrywki. Nie jest to również standardowy film biograficzny, do jakiego przyzwyczaiło nas kino. Andersona interesują tu przede wszystkim skomplikowane relacje łączące Woodcocka z Almą.
Dystrybucja w Polsce: United International Pictures